zaterdag 20 juli 2013

amsterdam

Ik kan al aftellen naar de volgende uitstap, dinsdag vertrekken we naar amsterdam voor 3 dagen, eens kijken hoe het daar is, hebben jullie tips? Ik kijk dan naar de Nederlanders...leuke bijzondere winkeltjes, plaatsjes waar we eens moeten langsgaan, lekkers te eten?




De veranda is een beetje meer opgeruimd, een koffertje vol gaat naar het containerpark en wat in de dozen zit moet ik nog eens rustig bekijken stap voor stap dan. Op naar het volgende project
  



15 opmerkingen:

  1. Hi Emmel, wat ik een super plekje vind in Amsterdam is
    de Oudemanhuispoort. Dat is een deel van de Universiteit. Heel pittoresk.
    Kijk hier eens http://dubbeldjesenkwartjes.blogspot.nl/2012/10/met-andere-ogen.html

    Veel plezier in Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zelf op dit moment voor anderhalve week in Amsterdam. Ik vind het altijd leuk om de stad te verkennen. Ik vind het Waterlooplein erg leuk en de Noordermarkt, beide rommelmarkten maar de Noordermarkt is alleen op maandag. Verder was ik op de Albert Cuypmarkt, daar is van alles wat. En ik houd van de Jordaan, daar zijn leuke straatjes met kleine winkeltjes. Ik wens je heel veel plezier, maar dat zal vast wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De 9 straatjes schijnen leuk te zijn, het Anne Frank Huis blijf ik indrukwekkend vinden, maar daar heb je vast wel al aan gedacht. Het rijksmuseum is onlangs opnieuw geopend, schijnt heel mooi te zijn. Hermitage is ook mooi.... Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is heel erg goed opgeruimd hoor!
    Veel plezier volgende week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben toen het Anne Fankhuis gedaan
    Ik ben nogal een koele, maar dat pakte mij echt !
    Wel opvoorhand reserveren, dan moet je niet aanschuiven
    Met school lang lang geleden heb ik daar de nachtwacht gezien
    Awel daarviel mjne mond toen van open
    En ik zag ook dat zr een woonbootmuseum was, at had ik ook graag gezien.....
    Veel pret !
    Ge kunt eens goggelen stadswandeling amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Have a great time in Amsterdam! I have never been there myself so I am looking forward for pics and stories!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waar verblijf je (welke wijk)?

    Jep, negen straatjes om te shoppen, Damstraat en verlengden ook leuk. Staalstraat, bij de oude manhuispoort. Hou je van water? Neem dan de pont naar bijv het NDSM-terrein voor wat rommelige oude haventerreinen met leuke horeca, of dichterbij, Buikslotermeerpont en het Eye-filmmuseum, of de Meeuwenlaanpont en het Wilhelmina-dok-terras ten oosten daarvan. Nog meer toffe horeca aan het water: Pont 13 of Rem-eiland ten westen van CS. Het stikt van de vernieuwde musea: Rijks-, Stedelijk-, Van Gogh- (allemaal aan hetzelfde plein), Hermitage. Huur een fiets?

    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We logeren in een hotel in het zuid. Wat een boeiende tips allemaal. Die fiets;-) kweet niet:-)

      Verwijderen
    2. Wij hebben in rome een georganiseerde fietstocht gedaan, niet echt spotgoedkoop, maar we zagen wel direct een groot deel van de stad zodat we achteraf wat beter konden kiezen waarnaartoe
      Daarom vind ik een hoponhopof bus ook altijd tof

      Verwijderen
  8. Hoewel ik er best dichtbij woon en heel vaak voorbij rijd, weet ik eigenlijk niet zoveel van Amsterdam. Ik hou meer van andere steden. Dus ik heb niet zoveel tips voor je.
    De musea zijn allemaal mooi. Misschien vind je een rondvaart over de grachten leuk? Of anders gewoon een stadswandeling die je vast wel bij de VVV kunt kopen.
    Er zijn natuurlijk ook heel veel winkels. Of Artis. De Albert Cuypmarkt vind ik ook leuk.
    Nou ja, 3 dagen zullen vast zo om zijn.
    Voor het geval jullie met de auto komen, zou ik je aanraden om die in een P+R garage te zetten en dan met het openbaar vervoer verder te reizen, want in de stad is parkeren ongeveer onbetaalbaar. En aan je auto heb je in de stad toch niks. http://www.parkeren-amsterdam.com/pr-transferium
    Fijne dagen!
    En ik ga mijn best doen om snel iets voor je te haken in ruil voor je tekening. Ben het niet vergeten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een fiets huren is juist slim! Waarom niet? Het lijkt mij heel fijn, maar ik fiets ook graag. Wat winkels betreft: Restored, store without a home en &klevering op de haarlemmerdijk. Op het rokin de Bijenkorf en Options. Mijn favorieten! :) Je schijnt leuk en lekker te kunnen eten bij Hutspot. de foto's ervan vond ik fantastisch, maar ik heb er niet gegeten. Buiten de stad zitten Sissy Boy Homeland (daar kun je ook lunchen) en Pol's Potten bij elkaar. Ook zeker de moeite!

    Veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Emmel ik heb een reactie voor je op mijn blog gezet voor wat betreft de oogjes.....

    Veel plezier in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben niet zo bekend in Amsterdam, maar weet wel een mooie stempelwinkel, posthumus.
    Zie ook: http://www.posthumuswinkel.nl
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen