woensdag 21 maart 2012

little painting

 
                                            1


                                            2


                                             3


                                            4

Na een periode van niet schilderen ben ik nu toch eindelijk terug gestart. De oorzaak... ik werkte weken aan een schilderij met dubbel portret (vader-zoon). Een opdracht van een kennis uit m'n jeugd.  Ik werk niet zo graag in opdracht omdat ik dan 'moet' presteren en dan 'moet' het goed zijn. Maar deze man was vol lof over m'n schilderstijl en wilde absoluut een werk van mij... dus ik ging me eens forceren en startte in volste vertrouwen. Het voorschot ging hij onmiddellijk storten op men bankrekening....dat voorschot heb ik nooit gekregen. Het werk is ondertussen al 6 maanden af. Geen centen want gaat financieel wat moeilijk zegt ie., maar ondertussen lees ik op Facebook dat hij een nieuwe spelconsole heeft aangeschaft.

En dan gaat het absoluut niet om geld, de appreciatie is er niet en daar draait het toch allemaal om, niet?
Het werkje staat nu in de rommelkamer... ik heb het gelukkig nooit opgestuurd ook al kan ik er niets mee, ik laat het liever staan om dan later eens te overschilderen

Maar vandaag kon ik het loslaten en schilder ik gewoon terug voor mezelf

2 opmerkingen:

  1. Wat een rotte streek zeg!!
    Leef je maar helemaal uit in het vrije schilderen om die zaak te vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja zeg, dat is toch geen stijl!
    Fijn dat je toch weer lekker kan schilderen!

    BeantwoordenVerwijderen